MEB'den Yeni Online Eğitim Hamlesi

MEB'den Yeni Online Eğitim Hamlesi

MEB, "İklim Değişikliği Eylem Planı 2026-2030" kapsamında çevre, sıfır atık ve su verimliliği eğitimlerini HEMBA ile dijitale taşıyor. Toplum genelinde çevre bilinci ve tasarruf artırılacak.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), çevre bilincini ve sürdürülebilirliği toplumun tüm kesimlerine yaymak amacıyla büyük bir dijital seferberlik başlatıyor. Bakanlık tarafından yayımlanan "İklim Değişikliği Eylem Planı 2026-2030" kapsamında; iklim değişikliği, çevre koruma ve sıfır atık temalı eğitimler Halk Eğitimi Merkezleri Bilişim Ağı (HEMBA) üzerinden dijital dünyaya taşınacak.

​Yeni eylem planıyla birlikte, iklim krizine karşı toplumsal mücadele kapasitesinin artırılması ve sürdürülebilir yaşam alışkanlıklarının yaygınlaştırılması hedefleniyor.

​HEMBA ile 7'den 70'e Dijital Çevre Eğitimi

​Yaygın eğitim faaliyetlerini iklim mücadelesinde temel bir politika alanı olarak belirleyen MEB, toplumun her kesimine ulaşmayı amaçlıyor. Bu doğrultuda:

​Farklı hedef gruplarının ihtiyaçlarına yönelik, dinamik ve etkileşimli dijital eğitim içerikleri geliştirilecek.

​Su Verimliliği Seferberliği kapsamında; su kaynaklarının korunması, su kayıplarının azaltılması ve tasarruf bilincinin artırılmasına yönelik özel dijital içerikler HEMBA platformuna entegre edilecek.

​Toplumda çevre yönetim standartlarını yükseltmek adına kurumlarda "Çevre Yönetim Sistemi" yaygınlaştırılacak.

​Kurs Programları Bilimsel Verilerle Güncelleniyor

​Mevcut halk eğitimi programları çağa uygun hale getiriliyor. Çevre, iklim değişikliği ve sıfır atık temalı mevcut kurs programları, güncel ihtiyaçlar ve en son bilimsel veriler ışığında tamamen revize edilecek.

​Ayrıca, MEB'in Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile TEMA Vakfı arasında imzaladığı protokoller kapsamındaki başarılı projeler ve iyi uygulama örnekleri, halk eğitimi merkezleri aracılığıyla tüm Türkiye'ye tanıtılacak.

"Mavi Yeşil Okul" Dönemi Yaygın Eğitimde Başlıyor

​Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hedefleri doğrultusunda geçtiğimiz yıl okullarda hayata geçirilen "Enerji Dostu Mavi Yeşil Okul Etiketi Programı" artık yaygın eğitim kurumlarında da aktif olarak uygulanacak. Bu sayede halk eğitimi merkezlerinde:

​Enerji verimliliği yüksek uygulamalara geçilecek,

​Su tasarrufu önlemleri artırılacak,

​Atık yönetimi süreçleri titizlikle takip edilecek.

​Sıfır Atık ve Su Verimliliği İçin Farkındalık Etkinlikleri:

Proje kapsamında sadece teorik eğitimlerle yetinilmeyecek. Sıfır atık yaklaşımının (azaltım, yeniden kullanım ve geri dönüşüm) toplumsal bir refleks haline gelmesi sağlanırken; su verimliliği bilincini artırmak amacıyla ulusal ve yerel düzeyde ödüllü yarışmalar ile çeşitli etkinlikler düzenlenecek.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.